söndag 18 juni 2017

Citerat från veckans läsning

"Men åskan kommer som kanonmuller   Medan televisionen är/utslagen/av de elektromagnetiska störningarna   Sedan återkommer bilden av världen, falsk"
ur "Ormöga; nionde dikten; 2013" i Sekvenser mot Omega av Göran Sonnevi

"Han började prata om olika saker.
  'Jag tycker alltid att det känns konstigt att prata när man har sex' sa jag.
  'Det är ju den bästa biten' insisterade han, flinande.
  'Ska vi prata om Gramsci' sa jag.
  'Okej' sa han och så gjorde vi det."
ur "Adrien Brody" i Vad tjänade jag för syfte i ditt liv av Marie Calloway, övers. Carl Lindsten

2 kommentarer:

Bernur sa...

Det där var väl också det enda roliga i Marie Calloways bok va?

Petter Malmberg sa...

Att Tao Lin får heta Jeremy Lin är lite roligt. Boken är ojämn. Första novellen tyckte jag var bra. Jag är kluven till Adrien Brody.