måndag 1 december 2014

Läst i november

Maoisterna av Lars Åke Augustsson och Stig Hansén
Bok om KFML/SKP. Rätt underhållande.
Magikerna av Lev Grossman
Wokas lax? av Stig Larsson
"Det kan det väl ändå inte vara? En hel landsända som skulle ha varit gjord av tomat?"
Prosadiktsamling.
Ancillary Justice av Ann Leckie
Feministisk space opera. Läst för bokcirkel.
The Best American Comics 2014, red. Scott McCloud
Den lyckligaste av alla ensamheter av Steinar Opstad
"Så många olästa verk/och så många timmar utan sömn/för jag fruktar drömmen/och det ord som kan ödelägga livet" (övers. Marie Lundquist)
Norsk poesi.
Drömfakulteten av Sara Stridsberg
Omläsning. I en annan bokcirkel än den ovan.

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Jag tyckte väldigt mycket om Ancillary Justice, tänker ofta tillbaka på den och längtar oproportionerligt mycket efter Ancillary Sword och den avslutande delen, som lär dröja ännu längre. Jag kommer på mig med att önska att jag hade en termos med te att bjuda på eller styrka mig själv med.

Petter Malmberg sa...

Ancillary Sword har väl kommit ut nu?
Jag gillade den. Särskilt avsnitten där skeppet sjunger. Den påminde mej lite om Ian Banks Player of Games.