torsdag 30 april 2015

Läst i april

Den här månaden har jag inte läst så många böcker. Men en av böckerna var på 1125 sidor. (I och för sej läste jag inte hela den här månaden.)

Lola uppochner av Monika Fagerholm
En slags deckare. Svagaste Fagerholm jag läst.

Dagbok 1924-1994 av Olav H. Hauge

Min kamp 6 av Karl Ove Knausgård
Färdig!

The best of all possible worlds av Karen Lord
En slags chick-lit-sci-fi. Bridget Jones dagbok möter Star Trek typ. Underhållande. Bokcirkelbok.

Jupiter's legacy av Mark Millar (text) och Frank Quitely (bild)
Seriealbum. Bilden som illustrerar detta inlägg är härifrån.
.
Nemo: River of ghosts av Alan Moore (text) och Kevin O'Neill (bild)
Också seriealbum. Sista delen i League of extraordinary gentlemen-spinoffen om kapten Nemos dotter Sjörövar-Jenny.

Når der går hul på en engel av Pia Tafdrup
Tafdrups debutdiktsamling.
"kom/indgangen er her/befri de indvendige sange:/tegn en fugl/med spidsen af din tunge/hen over min krop."

Inga kommentarer: