måndag 1 februari 2016

Sett i januari


Nytt spännande inslag där jag kommer att skriva lite om de filmer och tv-program och liknande som jag sett under månaden.

Alice i underlandet 
Tim Burtons version. Av och till vissa visuellt intressanta partier. Men som helhet rätt så trist.

The Devil Inside
Exorcist-film. Dålig.

The Flash, säsong 1
Jag började se serien med säsong två. Som (hittills) är bättre än första. Serien är väl inte direkt bra. Men har en viss charm. I säsong ett finns till exempel en scen där hjältens vänner gjort ett slags superalkohol åt honom så att han ska kunna dricka sej berusad trots sin snabba ämnesomsättning.

Jag minns en sommar
Fransk film regisserad av Julie Delpy, mer känd som skådespelare. Den första film regisserad av henne som jag sett. Uppväxtskildring. Rätt okej.

Looper
Sett om. Tidsresefilmen. Höll bra.

Noah
Konstigt film. Hade nog tyckt bättre om den om de talat franska i filmen.

Sherlock - The Abominable Bride
Sherlock Holmes i vår tid på Sherlock Holmes tid. Eller nåt sånt. Med suffragetter. Rätt underhållande.

Tältet - vem tillhör världen?
Film om tältprojektet (en slags kulturvänsterrörelsens supergrupp gick samman och gjorde en pjäs om den svenska kapitalismens historia - i ett tält) från när det begav sej.

Wuthering Heights
Andrea Arnolds version. En ojämn film. En del starka scener - framförallt i den tidiga delen av filmen. Men ofta bara långsamt och segt.




Inga kommentarer: