torsdag 7 januari 2016

Raserier av Anne-Marie Berglund


"Min berättare har gett sig av. Hur lite hade han inte fattat av hela min berättelse, fast det var han själv som hade tillverkat den, med sina egna händer. De där ludna tassarna."

Raserier läste jag rätt nyligen. Det är den första bok av Anne-Marie Berglund jag har läst. Det är en samling bisarra berättelser. De är uppdelade i två avdelningar: "Flamberade romaner" och "Erotiska anfall". De senare är inte direkt erotika. Citatet ovan är ett erotiskt anfall.
Jag har inte så mycket att säja om boken mer än att jag gillade den. Jag tror jag ska läsa mer av Berglund. "Men han måste få sin egen novell en dag. Alla ska få noveller. Jag känner tanten som delar ut noveller."

(Det här inlägget ingår  i en serie inlägg där jag skriver om böckerna i min boksamling i alfabetisk ordning.)

Inga kommentarer: