söndag 18 oktober 2009

Boktitlar ger svar

Mem från Bokbabbel där man svarar med boktitlar i ens hyllor:

Är du man eller kvinna? En riktig man

Beskriv dig själv: Den underbare mannen

Hur mår du? Sönder

Beskriv stället du bor på: Fortress of solitude

Vart skulle du vilja resa? Turkmenistan

Beskriv din bästa vän Respektable herrn

Vilken är din favoritfärg? The Color of Neanderthal Eyes

Hurdant väder är det just nu? Regn

Vilken är din favoritårstid? Orostider

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Om olägenheten i att vara född

Vad betyder livet för dig? Dumskallarnas sammansvärjning

Hurdant är ditt parförhållande? Solo 12

Vad är du rädd för? Varulvarna

Dagens aforism Svårt att vara Gud

Vilket råd skulle du vilja ge? Att läsa kapitalet

Hur skulle du vilja dö? Blooded on Arachne

Ditt motto: Ännu är världen ung

2 kommentarer:

Vixxtoria sa...

Åh, jag har väntat på att någon ska svara Tjänstekvinnans son på första frågan, och eftersom sannolikheten för detta ökar när bokbloggaren är en man stod mitt hopp till dig. Men jag förstår att den titel du valde var oemotståndlig ;-)

Vem har skrivit Varulvarna förresten? (Vi kan ju säga att google är sönder på min dator.)

Petter Malmberg sa...

Frågan är väl hur road min mor hade varit av den (eller hur road Ågusts mor var eller skulle ha vart för den delen)

Varulvarna är skriven av Whitley Strieber, han som senare blev bortförd av utomjordingar. Har filmats som Wolfen i varulvsfilmernas år 1981.