tisdag 26 januari 2010

I forgot to Tell You 'bout the 7 sins





I forgot to tell you several things - Ma
I forgot to tell you several things - Ma
I forgot to tell you 'bout the 7 sins
[...]
And only Saints say such things as these
(About the marks on your throat)

"Several Sins" skrevs av Rowland S. Howard tillsammans med Harry Howard, hans bror. Den låg på JunkyardEn skiva jag var lite besviken på när jag först hörde den. Men "Several Sins" liksom "She's hit" gillade jag redan då. 
Med tiden har jag kommit och tycka rätt bra om albumet. Och så har det ju ett fint omslag.




















(Något förändrad version av ett inlägg från 26 jan 2010)

3 kommentarer:

Per sa...

Åh, vilken blast from the past. Birthday Party hörde till gymnasietidens soundtrack tillsammans med band som PiL, Joy Division, Sonic Youth etc. Av någon anledning har de försvunnit in lite i bakgrunden sedan dess. Vet inte varför, de är ju ett väldigt suggestivt band...

Bernur sa...

Mm, jag tycker nog att det fortfarande går att lyssna på BP. Jo, i morgon ska jag på kurs här i stan, en föreläsare som ska prata om Australien (jag är engelsklärare) hela dagen, så det passar bra med nationaldagen då. Ett av inslagen ska förresten vara "Australian literature, film and song", fast jag undrar om BP finns med där ...?

Petter Malmberg sa...

Jag lyssnar själv rätt ofta på Birthday Party. Kanske inte så ofta just på Junkyard, även om jag tycker bättre om albumet numera.

Nick Cave skulle kanske kunna dyka upp på såna kurser.

Men medan Nick Cave nuförtiden anammats av mainstreamen så är Birthday Partys musik fortfarande skramlig och svårlyssnad.

Per: Det låter som om någon hade många svarta klädesplagg.