onsdag 23 september 2009

De sju sämsta sit-comsen


Sit-com är en genre där skillnaden mellan de bra (säj Arrested Development) och de dåliga (som Hannah Montana) är mindre än i de flesta genrer.
Ändå finns det några som står ut i ren uselhet.
Min bror har gjort en lista med de sju sämsta sit-comsen ever och har fått ihop en imponerande bedrövlig samling (även om jag måste erkänna att jag ibland tyckt Tredje klotet från solen är lite småroligt.)

Här är i alla fall mina sju:
7. Joey
För att vara konträr hade jag tänkt ha med Vänner men den platsar inte riktigt. Det gör dock den här spin-offen.
6. Happy Days
Klassikern. Har ett ännu fånigare namn på svenska som jag glömt.
I USA finns det en term som heter jumping the shark som kommer från när en av personerna hoppar över en haj på vattenskidor i ett avsnitt. Det säjs att serien var dålig efter det avsnittet. Som om det inte var dåligt innan.
5.Family Guy
Man kan lura folk att se vad som helst om de tror att det är hippt.
4.Love Boat
På det glada 90-talet såg rätt många i ens omgivning på detta. Ironiskt då. Min generation har ödslat mycket tid på ironi.
3.Californication
De fortsätter göra dåliga sit-coms nu med nya spännande berättarknep som att låta skådespelerskorna visa brösten.
2.Men behaving badly
En sak är sämre än amerikanska sit-coms. Engelska sit-coms.
1.The Nanny
The horror. The horror.

Inga kommentarer: