onsdag 9 september 2009

Tony, Tony Soprano glor på mig


Tony, Tony Soprano glor på mig/Jeg glor, jeg glor på noget i mit glas/(you know what I mean)/Tony, Tony Soprano spørger til mig/Jeg spørger til livet som skraldemandsboss/And he goes://Vi to vi ku køb ti sko/Men vi ka kun få to på//Youre never alone/Forever alone/Va fangool!//I know Tony Sopranos bad company/But like me, hes got the world by his feet

Den här musikvideon med det danska bandet Nephew tycker jag är rätt kul med sin animerade sopranoshommage:



Det är låten "Va Fangool!" från deras platta Danmark/Denmark. Han som gjort videon verkar kalla sej för Hjortefar.

En hel del Nephew, som deras hit "Superlige", är rätt bra. Även om en del av deras låtar liksom fastnar i mitten (så också den här). Jag tror det anses föga hippt att gilla Nephew i Danmark. Men så är jag inte i Danmark.

Inga kommentarer: