fredag 20 februari 2009

Tjugofem

Min bror har gjort en sån där meme-sak med tjugofem random saker som man kanske inte vet om, eller som utmärker de. Och har sen- på den där faceboksaken- "taggat" (sen när finns det ordet?) bland andra mej.

Jag brukar ignorera såna saker liksom jag brukade ignorera de kedjebrev som man fick förr. Som utlovade ett liv fullt av otur och elände för den som ignorerade dem.

Men jag är uttråkad, så här:

1. Jag avskyr ost.

2. Mitt mellannamn är Niklas. Vilket en del tycker är lustigt.

3. Jag har varit ordförande i Kommunistisk Ungdom Kristianstad.

4. Jag har aldrig rökt hasch.

5. Åtminstone två gånger svarade jag Guden Pan på frågan vad jag trodde på när jag var liten.

6. Jag har en komplett samling Noise (från Klippan).

7. Förr brukade jag börja måndagen med att spela "I don't like mondays" på grammofonen.

8. Min favoritlåt idag är samma som när jag var elva. Leadbellys "Where did you sleep last night"

9. Är delvis gjord av plast och stål.

10. Har tretton bokhyllor - behöver fler.

11. Jag har aldrig varit på Roskilde.

12. Jag har varit i Hultsfred och sett band spela men aldrig på Hultsfredfestivalen.

13. Anser att musiken hade sin höjdpunkt 1986.

14. Blir förvånad om nån inte vet vem Denis Diderot är.

15. Svarar konsekvent igelkott på frågan om vilket djur du är/skulle vilja vara.

16. Jag anser mej fortfarande vara smålänning- en svensk på dansk fiendemark.

17. Jag har bott i Skåne i 26 år.

18. Har varit kursare med hon som spelar den kvinnliga huvudrollen i Arn-filmerna.

19. Kan absolut ingenting om huvudstäder, landskap, eller var länder ligger.

20. Blir irriterad när okunskap om huvudstäder eller var länder ligger läggs fram som bevis på hur korkade amerikaner är.

21. Jag har 5 poäng Samuel Beckett.

22. Har mer än hundra norska kortfilmer i min DVD-samling.

23. Inser att det inte finns tjugofem saker som utmärker mej.

24. Min favoritfilm är Pixote.

25. Brukar skryta om att ha sett Oysterband, "när de var bra", inför oförstående åhörare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du och jag har varit ordförande i varsin KU-klubb noterar jag. Intressant.
Huvudstäder är ju kul att kunna, men bara om man kan samtliga i världen.

Petter Malmberg sa...

Kommunist-ungdom eller kyrk-ungdom?

Geografi kan säkert finnas poäng i att kunna - åtminstone hur länder ligger i förhållande till varandra.

Konungen sa...

polen ligger i europa
de räcker

Jenny sa...

Bokhyllor, alltid denna platsbrist... Jag spelar fortfarande "I don´t like Mondays", fast anser att musiken var som bäst mellan 77-81. Igelkottar är schyssta men Igelkatter är ännu bättre.

Dags att göra egen 25-lista tror jag. Allt gott! /Jenny

Anonym sa...

Gjordes det ens musik 77-81?
Jag spelar väl I don't like mondays ibland fortfarande, kanske bara inte just måndagmorgnar.