tisdag 21 juli 2009

PLANETARY


Apropå serier: Sista numret av Planetary kommer äntligt ut den sjunde Oktober.. Vilket väl gör att det fjärde albumet lär komma strax efter.
Det är i vilket fall ett snyggt omslag.

Annars brukar jag inte ägna mer än förstrött intresse åt de amerikanska serieförlagen månatliga redovisningar för vilka serier som de ska ge ut tre månader framåt i tiden. Mest är det lösnummer och jag läser de serier jag läser framförallt i samlad form. Men de ska sent omsider börja återuppta utgivningen av Peter Milligans Shade - the Changing man i samlad form. Vilket ju är glädjande.

3 kommentarer:

Ferdinand@Shazam.se sa...

Helt sjukt hur lång tid det tagit. Jag hoppas på att en riktigt fet omnibus dyker upp strax efter.

Per sa...

Helt knäppt att det där sista numret har dragit ut så bisarrt långt på tiden. Men ja, jag ser fram emot det fjärde albumet, allt jag har läst hittills av Planetary har ju varit utmärkt.

Och att man inte har samlat Shade i TPB:s tidigare är ju bara bisarrt. Men det blir underbart att få läsa serien i samlat skick, och inte bara lösa nummer här och var.

Petter Malmberg sa...

Per: Shade har kommit ut i ett album tidigare, som nu återutges, med de sex första numren. Nu har jag för mej att serien först börjar få fart i de nummer som kommer att finnas i det nya andra albumet.

Ferdinand: De kommer säkert att ge ut serien i flera olika utgåvor när de nu fått vänta på det så länge. Men en helt vanlig trade duger för min del.