fredag 10 juli 2009

Tolv bästa låtarna ever - den buttra versionen


Gnidkungen har ett inlägg med en lista på tolv låtar. Fast det är hans hustru Linn som står för dem.
Men senare idag lär han själv ha en lista uppe. Så här kommer då mitt bidrag till detta tolv bästamem:

Karen Dalton - Katie Cruel

Daniel Johnston - Funeral Girl

Leadbelly - Where did you sleep last night

Magnetic Fields - I'm sorry I love you

Pere Ubu - Wasted

Slapp Happy - The Drum
Jag pallar inte att kolla om det finns länkar till alla i listan. Men att denna låt från Acnalbasac noom finns på youtube är ju trevligt.

Steeleye Span - Blacksmith (pleasetosee-varianten)

Alan Stivell - Ne bado ket a tao

These Immortal Souls - Marry Me (lie, lie)

Triffids - Tarrilup Bridge

U.N.P.O.C - Amsterdam

M.Ward - Sad Sad Song

2 kommentarer:

Konungen sa...

BRA LISTA
Jag glömde typ många på min

Petter sa...

Det är alltid fler man vill ha med.
Triffider hos dej också såg jag.