lördag 30 maj 2009

Åtta länkar en lördag


Nytt spännande inslag. Lördagslänkar.

Litterära agenter från yttre rymden
En annan länk från min förra sida. Från magasinet Lady Churchill's Rosebud Wristlet. John Wyndham Lewis.

Chen Fei

Simon Säger om the Shadow
Andy Helfer och Kyle Baker/Bill Sienkiewiczs version av Skuggan tillhör de serier jag alltid velat läsa.

Min bror minns forna dagars tv-tittande
"Bror och jag brukade vara hemma på tisdagarna ett eller två år. Då minns jag att vi kollade på Lilla Sportspegeln, fast det var på måndagar."

V
Ett, inte lika postmodernt, minne jag har av tv-tittande med min bror är när vi såg första avsnittet av V när föräldrarna var på bokcirkel. Vi hade lösgodis.
I Sverige tänkte inte SVT visa fortsättningen på serien eftersom, som de svarade i Röster i Radio, den inte var lika bra. De köpte också bara in ett par avsnitt av Star Trek. De som ansågs tillräckligt bra.
Nu har det gjorts en remake på serie i Battlestar Galactica-stuk. Kort utdrag på länken. Med den prostituerade från Firefly.

Tre sidor ur den kommande Batman & Robin
Bilden ovan är från denna preview. Skriven av Grant Morrison och tecknad av Frank Quitely.

Flex Mentallo
Morrison och Quitelys första samarbete är av copyrightskäl omöjligt att få tag i. Halvlegalt kan du läsa serien på den här sidan. Morrison själv brukar i intervjuer uppmana folk att läsa serien på nätet.

Docent Död - Popmusik (live 1980)

Inga kommentarer: