söndag 17 maj 2009

Hypnotwist


Just när jag hade bestämt mej för att inte köpa nästa nummer av bröderna Hernandez Love & Rockets - New Stories då jag tyckte att första fastän snygg innehöll för mycket superhjälteserier (av Jaime Hernandez, och den serien fortsätter i det kommande numret) och skämtserietributer (av Gilbert Hernandez) så ser jag titelbladet ovan för Gilbert Hernandez "Hypnotwist". En 40-sidig serie enbart berättad i bilder om en vacker rödhårig kvinna som på en lång kvälls färd mot natt möter skumma figurer. Med drömlikt våld och retrohögklackar. Vilket på något sätt är svårt att motstå.

Annat nytt på Love & Rockets-fronten är att luba-volymen kommer att följas av en liknande stor tjock fyrahundrasidig samling av Maggie och Hopey och Ray-historierna efter den första Locas-samlingen.
Tyvärr lär den väl innehålla serierna från The education of Hopey Glass. Som ju visserligen är väldigt bra men som jag redan har. Vilket gör det mindre ekonomiskt försvarbart att köpa Locas II som annars skulle sett bra ut i hyllan bredvid den första.

2 kommentarer:

snowflake sa...

Det här blir dyrt.

Petter Malmberg sa...

Locas II kostar 360 kronor på adlibris. Men jag hoppas på att dollarn hinner tappa kraftigt i värde igen.