torsdag 18 augusti 2011

CocoRosie


I morgon kväll spelar CocoRosie på Malmöfestivalen. Men jag åker ifrån staden på eftermiddagen så jag missar de.
Och de spelar på Posthusplatsen klockan nio. Så jag vet inte om jag hade gått ändå. Jag misstänker att jag skulle ha lite knepigt att ta mej fram där. Trots att trailerna till TV-serien En andra chans får det att låta som en klämkäck tillvaro så är det ofta rätt jobbigt att vara handikappad.

Nu var jag sämre förra gången jag såg CocoRosie. Så kanske börjar jag bara att bli gammal och bekväm. 37 år är också ett lyte.
Och så ska systrarna visst ha en jazzpianist med på scenen så konserten blir väl ändå inställd av jazzpolisen (Jazz police are paid by J. Paul Getty, jazzers paid by J. Paul Getty too).

1 kommentar:

Konungen sa...

Jazz är som skrotbranschen, förjevvlig