söndag 21 november 2010

So it goes - Kurt Vonnegut


Bild av D'Israeli.
Från Hey Oscar Wilde - It's Clobbering Time!!!. En blogg där olika tecknare ritar bilder av författare och karaktärer.
Orden "So it goes" är från Slakthus 5. Medan den bild bilden av Vonnegut håller upp är en bild av en illustration i romanen Morgonmål för mästare.
Den föreställer ett anus.
I förordet till romanen finns också den bilden med. Vonnegut skriver: "För att ge er en uppfattning om hur pass mogna mina bilder till den här boken är, låt mig visa min teckning av ett rövhål".

2 kommentarer:

mind the book sa...

den oefterhärmlige vonnegut!
hade lite revival tidigare i år http://lasdagboken.blogdns.com/index.php?entry=entry100109-190351

Petter sa...

Vonnegut är förvisso väldigt vonnegutsk.
Jag har inte läst "Wampeters, Foma...". Men jag har läst den senare liknande Palmsöndag.
I den finns bland annat, apropå rubriken till ditt inlägg, en novell som heter "The Big Space Fuck".