måndag 2 mars 2009

Dödsängeln med Zoe Bell

Ett nytt nät-tvprogram, actionserien Angel of Death har börjat sändas.

Serien, om en hitkvinna som byter sida, har Zoe Bell från Death Proof i huvudrollen. Lucy Lawless (Xena) och Ted Raimi (Joxer) ska också vara med men inte hittills i det första sju minuter långa avsnittet.

Programmet, som kommer att sändas i tio delar, är skrivet av Ed Brubaker. Nans serietidning 100 Bullets brukar framhållas som crimeseriens stora hopp. Jag har inte orkat läsa vare sej den eller hans nyare serie Criminal. Sleeper är det enda av honom jag läst men den lämnade inget stort avtryck. På senare tid har Brubaker haft framgångar med Captain America, en serie jag in te skulle kunna läsa om den så vore bättre än Krazy Kat. Jag kan inte se den kostymen utan att tänka: är det där verkligen hjälten.

I alla fall; Ed Brubaker gör crime noir-serier och Angel of Death är en noirnättvserie. Första avsnittet börjar rätt trögt med Zoe Bell i peruk (serier där peruker spelar en stor roll bör egentligen undvikas) men när hon blir knivhuggen (stabb-stabb-stabbity) i huvudet för att direkt efteråt, med en stor kniv inkörd i skallen, skjuta ihjäl en flicka i skoluniform så är det svårt att inte le.

4 kommentarer:

Konungen sa...

hörru hela din blogg är liksom försvunnen

Anonym sa...

Okej. Blogger verka göra så ibland.

Petter Malmberg sa...

Jag postade ett nytt inlägg. Det brukar kicka igång eländet igen. Som en mycket gammal bil.

Konungen sa...

japp
det gick