söndag 22 februari 2009

Dollhouse - tabula rasa


Nu har jag då ändå sett första avsnittet av Dollhouse.

Och det var ju inte särskilt bra.

Hela gisslanintrigen var bland de sämre man sett. Också scenerna med polisen som undersöker Dollhouseorganisationen vär dåliga.

Själva scenerna i Dockhemmet var dock aningens bättre. Det att om man suddar bort vad som står skrivet på en tavla så kan man fortfarande läsa den var också en bra replik. Tabula Rasa betyder ju från början just en utsuddad, inte en ny tavla.

Till skillnad från de flesta som recenserat avsnittet så uppskattade jag att de galna vetenkaps tortyrrummen låg framme och inte undangömda. Det underströk att de över huvud inte räknade med att Dockorna skulle vara nyfikna på sina omgivningar.

Men inte är det Buffy inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg just andra avsnittet, och det är bättre - inte Buffy eller Firefly-nivå, men mera Joss. Han sa förresten själv att det tar c:a fyra avsnitt att ta sig igenom allt alla andra krävde skulle vara med, och att han hade större bestämmanderätt efter det, så jag tänker ge serien fyra innan jag ger upp.

Petter Malmberg sa...

Ja, de fyra första skulle visst vara som fyra pilotavsnitt.
Så egentligen borde man börja se vid avsnitt fem.

Men jag lär nog se det andra också.