måndag 16 februari 2009

Mer om rean av någon anledning

Det finns ett mindre problem med att beställa från extrarean på nätet. En stor del brukar visa sej redan ha försvunnit.

I dag möttes jag av ett dessa är tyvärr slut-meddelande på mailen.
Av de tre böcker jag nämnt var Chris Ware och Frank Miller redan sålda.

Chris Wares Acme Novelty Library 16 innehåller första halvan av första kapitlet av Rusty Brown som väl förr eller senare kommer att ges ut i en volym. Så det var väl kanske inte så stor förlust. Även om alla alltid pratar om hur vackra de enskilda numrena är.

Frank Millers Batman Year One verkade vara deluxe-utgåvan så det var lite synd. Fast väntat.

Rent ekonomiskt hade jag räknat med att ett par artiklar skulle försvinna.

Här kommer en lista på de jag köpte som inte försvann. Vilket väl inte är så intressant. De är knappast heller kvar på rean. Så den kan inte fungera som tips heller.


DOZOIS, GARDNER:YEARS BEST SCI FI
Gardner Dozois antologi är den största årliga SF-antologin. Det här blir mitt första ex av den. Jag vet inte vilket år den är från.

WILLIS, CONNIE, (ED):WOMANS LIBERATION
En antologi med SF av kvinnor om kvinnor. Den såg väl traditionell ut för min smak. Octavia Butlers "Talljud" ingår. Inget fel på den. Men man tycker att Butler borde ha skrivit fler noveller. Själva presentationen av den här sortens samlingar är intressant. Jag läste nyligen Pamela Sargents Women of Wonder. En liknande antologi från 1974. Där var många av novellerna bekanta men förordet intressant.

HERNANDEZ, JAIME:LOVE & ROCKETS WHOA NELLIE
En samling Maggie och Hopey-serier som inte finns med i den stora Locas-volymen

SMITH, MARK ANDREW:POPGUN V01
En serieantologi med off-mainstreammaterial. Ett antal serietecknare har fått göra vad de vill till volymen.

KELLY, JAMES PATRICK:REWIRED
Cyberpunk-antologi

CRUMB, R.:DRAWN & QUARTERLY SHOWCASE V03
Alternativserie-antologi

SCHODT, FREDERIK L.:ASTRO BOY ESSAYS

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha, så det var därför de skickade ut "Bekräftelse på din beställning"-mejl flera gånger...