måndag 10 augusti 2009

Du är min korvkiosk


Du är min korvkiosk
på min vintergatas promenad
Du var den som värmde
mättade och gjorde mej så glad

Ett pulvermos är inget dåligt mos
om det bjuds med kärlek

- Thomas Svensson

Kung Tungs andra skiva och enda studio Det är ett kort liv - det är våra liv! är inte en bra platta. Den är till och med riktigt dålig progg och bluesrock had a baby and it was called hideous.
Men "Du är min korvkiosk", en kärlekssång till,ja en korvkiosk, är smått underbar.
Förutom detta album gjorde den som sagt en live (med låten "Stalin B. Goode"), några singlar och en samling.

2 kommentarer:

lazy sa...

Haha, min första association när jag såg rubriken var Brita Borgs "You're my cup of tea / Du är min tekopp"...

Petter Malmberg sa...

Min skivsamling lider tyvärr av en viss britaborgbrist.