lördag 4 december 2010

Åtta länkar en lördag


The Death Ray goes Ice Haven
Liksom det fristående numret av Dan Clowes enmannatidning Eightball 22 utökades och blev till Ice Haven så ska nu Eightball 23 också ges ut i bokform.

Om Eightball 23 eller The Death Ray av Dan Clowes
Om Eightball 23 har jag skrivit här tidigare.

Matt Seneca om Absolute All Star Superman
"THIS book smells great -- exactly like my copy of the Complete Little Nemo. Which is perfect, because if there's a Little Nemo for the 21st century, All Star Superman is it."

As small as a world and as large as alone, 74
Senaste avsnittet av min och Rasmus Grans serie.

Joe McCulloch och Sean Witzke Om Gaspar Noes Enter the void

Lars-Håkan Svensson om Paul Muldoon (via Mrs Calloway)
En understreckare i Svenska Dagbladet.
Om Muldoon har jag tidigare skrivit bland annat HÄR (inlägget handlar också om Harry Martinson). Muldoon är den poet som har flest inlägg på sin etikett på den här bloggen.

(Och en extralänk den här gången: Björn Wimans intervju med Mario Vargas Llosa läste jag efter att jag publicerat detta inlägg. Den ger en hyfsad översikt över Llosas författarskap.)

Inga kommentarer: